RSSFeed Besar Asal Merah Kuning Hijau Biru Terang Sederhana ="Gelap" OKU Help
TAHNIAH >> Hospital Kulim telah mendapat Persijilan Akreditasi daripada MSQH untuk tempoh 4 tahun (2015 hingga 2019), Pengiktirafan Hospital Rakan Bayi untuk tempoh 3 tahun (4 Disember 2014 - 3 Disember 2017), Pensijilan GMP (Good Manufacturing Practises) untuk tempoh 4 tahun (27 Oktober 2016 - 26 Oktober 2019), Pensijilan HALAL daripada JAKIM untuk tempoh 3 tahun (1 Jun 2015 hingga 31 Mei 2017) dan Pensijilan BESS (Bersih, Selamat, Sihat) daripada JKN Kedah untuk tempoh 4 tahun (25 September 2016 - 24 September 2019) serta penganugerahan Sijil MESTI dari 24 Februari 2017 hingga 26 Oktober 2019
Home / Psikiatri

Jabatan Psikiatri

 

LATAR BELAKANG 

Jabatan Psikiatri dan Kesihatan Mental terdiri daripada :

  • Klinik Pesakit Luar :
    • Klinik Pakar Psikiatri
    • Klinik Walk In dan Kes Baru
  • Pesakit Dalam
    • Kes Psikiatri
      • Wad Perubatan 3 (2 bed pesakit perempuan dan 2 bed pesakit lelaki)
      • Bed Occupancy Rate adalah 90% pada kebanyakan masa.
    • Kes Liason-kes rujukan dari wad-wad
      • Wad Perubatan
      • Wad O&G
      • Wad Surgikal
      • Wad Orthopedik
      • Wad Pediatrik

Klinik Pakar Psikiatri (di Klinik Pakar 5) terletak di tingkat bawah,bersebelahan dengan pintu masuk utama hospital dan Klinik Pakar Orthopedik.

 

OBJEKTIF

  • Menyediakan perkhidmatan psikiatri dan kesihatan mental yang cekap, adil dan saksama, mampu disedia dan diperolehi kepada semua golongan masyarakat
  • Memberi penekanan kepada kualiti, inovasi, promosi kesihatan mental, hormat kepada kemuliaan insan
  • Mengutamakan rawatan dalam komuniti serta menggalakkan tanggungjawab dan penyertaan individu dan masyarakat ke arah peningkatan mutu kesihatan mental dan kehidupan
  • Mencapai wawasan Malaysia sebagai sebuah negara yang mempunyai individu, keluarga dan masyarakat yang berjiwa sihat dan kompetatif
  • Memberi perawatan yang berkualiti kepada pesakit dalam suasana yang selesa dan menyenangkan
  • Memberi rawatan susulan yang berjadual dan sistematik
  • Memberi layanan yang mesra dan bersifa tpenyayang kepada pesakit selaras dengan kehendak Budaya Koperat Kementerian Kesihatan

 

SKOP PERKHIDMATAN

  1. Memberi tarikh temujanji atas permintaan pihak yang merujuk
  2. Memberi rawatan yang sesuai,tepat dan efisyen
  3. Memberirawatansusulan
  4. Memberi psychoeducation kepada pesakit dan keluarga

 

PEGAWAI UNTUK DIHUBUNGI

 Nama  :  
 Jawatan  :  
 No Telefon
 :  
 Email  :  

 


Hakcipta Terpelihara@2012 - Unit Teknologi Maklumat, Hospital Kulim
Tarikh Kemaskini : 3 Ogos 2017 | 2 Zulkaedah 1438H

Hospital Kulim, Jalan Mahang (Kulim Hi-Tech Park) 09000 Kulim, Kedah Darul Aman | Tel: 04-427 2733 Fax: 04-490 0760

Dasar Privasi | Dasar Keselamatan | Notis Hakcipta | Penafian | Hubungi Kami

Paparan Terbaik :
IEMF GC"
Dengan Resolusi 1024 x 768