RSSFeed Besar Asal Merah Kuning Hijau Biru Terang Sederhana ="Gelap" OKU Help
TAHNIAH >> Hospital Kulim telah mendapat Persijilan Akreditasi daripada MSQH untuk tempoh 4 tahun (2015 hingga 2019), Pengiktirafan Hospital Rakan Bayi untuk tempoh 3 tahun (4 Disember 2014 - 3 Disember 2017), Pensijilan GMP (Good Manufacturing Practises) untuk tempoh 4 tahun (27 Oktober 2016 - 26 Oktober 2019), Pensijilan HALAL daripada JAKIM untuk tempoh 3 tahun (1 Jun 2015 hingga 31 Mei 2017) dan Pensijilan BESS (Bersih, Selamat, Sihat) daripada JKN Kedah untuk tempoh 4 tahun (25 September 2016 - 24 September 2019) serta penganugerahan Sijil MESTI dari 24 Februari 2017 hingga 26 Oktober 2019
Home / Piagam Pelanggan 2

Piagam Pelanggan, Hospital Kulim

 

PIAGAM PELANGGAN BAGI PERKHIDMATAN BARISAN HADAPAN

KEMENTERIAN KESIHATAN MALAYSIA

 

Kami berjanji untuk memberikan perkhidmatan secara profesioanal, selamat. mesra, penyayang dan berkualiti :-

 

1.  Keutamaan akan kami berikan kepada kes kritikal dan separa kritikal di Jabatan Kecemasan dan Trauma dengan masa mengunggu seperti berikut :


Kes Kritikal (Zon Merah) - Dirawat serta-merta;

Kes Separa Kritikal (Zon Kuning) - Dirawat dalam masa 30 minit; dan

Lain-lain kes (Zon Hijau) - Akan dilihat mengikut keutamaan keadaan pesakit.

 

2.  Perkhidmatan Klinik Pesakit Luar dan Klinik Pakar akan diberikan mengikut giliran dan/atau keadaan pesakit. Keutamaan akan diberikan kepada kanak-kanak, ibu hamil, warga emas dan orang kurang upaya.

   

3.  Maklumat akan diberikan kepada pelanggan berkenaan penyakit dan perawatan.

 

 

4.  Kerahsiaan maklumat peribadi, penyakit dan perawatan yang diberikan kepada pesakit adalah dijamin.

 

 

5.  Kemudahan dan persekitaran yang bersih, selesa dan selamat disediakan.

 

 

 

PIAGAM PELANGGAN TERAS

KEMENTERIAN KESIHATAN MALAYSIA

 

Kami warga Kementerian Kesihatan Malaysia akan sentiasa komited dalam menyediakan perkhidmatan dan layanan yang berkualiti, cekap, mesra dan profesional serta pertimbangan yang adil dan saksama kepada semua pelanggan tanpa mengira umur, jantina, keturunan, agama atau taraf sosio-ekonomi. Bagi mencapai matlamat tersebut kami berjanji :-

Memastikan Setiap Pelanggan Berpuas Hati Dengan Perkhidmatan Diberikan Dengan :

1. Setiap aduan pelanggan yang diterima diberi meklum balas awal dalam tempoh 1 hari bekerja dari tarikh aduan diterima.
2. Semua pesakit yang ditakrif oleh Malaysia Triage Category (MTC) sebagai kes MERAH akan dirawat oleh Pegawai Perubatan di Jabatan Kecemasan Hospital Kulim dengan serta merta.
3. 95% preskripsi didispen dalam tempoh 30 minit.

 

KEWAJIPAN PELANGGAN

 

Kerjasama pelanggan adalah dipohon untuk membolehkan Kementerian Kesihatan Malaysia melaksanakan Piagam ini dengan berkesan dengan :

 

1. Mematuhi semua proses kerja, sistem dan peraturan yang digunapakai dan;
2. Bersedia dengan maklumat dan dokumen-dokumen yang diperlukan.

 

 

 


 


Hakcipta Terpelihara@2012 - Unit Teknologi Maklumat, Hospital Kulim
Tarikh Kemaskini : 3 Ogos 2017 | 2 Zulkaedah 1438H

Hospital Kulim, Jalan Mahang (Kulim Hi-Tech Park) 09000 Kulim, Kedah Darul Aman | Tel: 04-427 2733 Fax: 04-490 0760

Dasar Privasi | Dasar Keselamatan | Notis Hakcipta | Penafian | Hubungi Kami

Paparan Terbaik :
IEMF GC"
Dengan Resolusi 1024 x 768